Eerste twee weken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu Eerste twee weken - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken

Blijf op de hoogte en volg Moniek

20 Januari 2014 | Ecuador, Quito

iHola a todos!

De eerste twee weken van mijn avontuur zitten er al weer op. Weken vol met ontmoetingen, indrukken en ervaringen om nooit te vergeten. Ik ben samen met Elena, een vriendin die in Peru stage gaat lopen aan dit te gekke avontuur begonnen. Quito is een bijzondere stad, 60 km lang op een hoogte van bijna 3000 meter hoogte omringd door bergen en vulkanen. Bij aankomst in Quito vlogen we over deze enorme stad, met de bergen en vulkanen die boven de wolken uitkwamen, dat was adembenemend.

De eerste twee nachten in Quito hebben we in een hostel doorgebracht waar we allebei een tweepersoonsbed hadden en onze jetlag dus even goed konden weg slapen. Elena had op internet gelezen over een douche die redelijk gevaarlijk was, in de douchekop werd het water verwarmd met stroom. Wij als twee Nederlandse meiden die dit totaal niet gewend waren en er echt van schrokken hebben de eerste twee dagen ons dus ook maar gewassen bij de wasbak. Nu verblijf ik al twee weken in het studentenhuis tegenover de school waar ik Spaanse lessen heb, gelukkig met een normale douche!

De eerste dag Spaanse les was ook meteen mijn verjaardag. Elena heeft voor een top verjaardag gezorgd met ontbijt op bed, cadeaus een taart en natuurlijk haar gezelligheid. We zijn ’s avonds met een groep uit eten geweest en daarna nog wat wezen drinken waar een live act was die uiteraard happy birthday heeft gezongen. Het is nu zondag avond, morgen begin ik met mijn derde en tevens laatste week Spaans les, ik ben wel van plan om tijdens mijn stage een avond per week les te blijven volgen om ervoor te zorgen dat mijn Spaans vloeiend (jaja) is al ik thuis kom. Ik heb hartstikke leuke klasgenoten, een jongen uit Utrecht en een jongen uit Duitsland. In de eerste week zat er ook nog een Nederlands meisje bij ons in de klas. Zij komt ook uit Breda! Zoals zij het heeft omschreven: de wereld is groot genoeg om elkaar in Breda niet tegen te komen maar klein genoeg in elkaar tegen te komen aan de andere kant van de wereld!

Elena haar broer is de woensdag na mijn verjaardag ook aangekomen in Quito en zij reizen een maand samen, hij gaat daarna weer naar huis en zij begint met haar stage. Om deze awesome tijd af te sluiten zijn we dat weekend naar Montanita gegaan, een plaatsje aan de kust waar echt een fantastische sfeer hangt. Echt een beetje een hippiedorpje met straatacts en feest op het strand. Ook kun je er de mooiste handgemaakte sieraden kopen en surfles volgen. Vanuit Montanita zijn Elena en Maties door gegaan naar Peru en ben ik terug gegaan naar Quito.

Mijn kamergenootje is echt super leuk, zij gaat een vrijwilligersproject doen voor vier weken en is van plan daarna ook nog een tijdje in Quito te blijven om vanuit hier het land te zien. In ieder geval fijn om iemand te hebben waar het goed mee klikt want ik heb me hier van de week best een beetje down gevoeld. We zitten in de uitgaanswijk en hier gebeuren best veel rare dingen. Ik hoorde zoveel nare verhalen dat ik heel erg ging twijfelen of ik hier wel wilde zijn, en dan vooral ruim zeven maanden! Ik ben bij mijn stage langs geweest om even gedag te zeggen en de mensen die ik gezien hebben waren heel erg aardig, verder heb ik ook zoveel leuke mensen al ontmoet en ik weet dat ik hier een fantastische tijd ga hebben. Ik ga wel in een ander gedeelte van Quito wonen om me veiliger te voelen maar ook voor de rust, haha we worden hier elke avond ons bed uit gedreund door harde muziek.

Met zoveel leuke mensen om me heen en een land zo indrukwekkend als Ecuador weet ik zeker dat ik hier een fantastische tijd ga hebben. Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor de leuke kaartjes en natuurlijk voor het super leuke afscheidsfeestje.

  • 20 Januari 2014 - 08:53

    Ans En Rob:

    Ha Moniek,

    Leuk om je verslag te lezen en vooral goed om te horen dat je het fijn hebt daar in den vreemde.Ik denk dat Marieke jaloers op je is, en ja dat doucheverhaal ken ik van Marieke ;-).

    Liefs Rob en Ans

  • 20 Januari 2014 - 10:44

    Annelies:

    Hoi lief!

    Wat kun je in 2 weken veel meemaken he?!
    Nu nog 1 week naar school en dan in je stage beginnen. Leuk dat je je stage-begeleider al hebt ontmoet en fijn om te weten dat je heel veel zin hebt om daar aan de slag te gaan!

    Wat een leuke foto's! En wat veel kleuren!
    Ik ben blij dat ik samen met jou hier al een tas heb gekocht, want als je toch in Quito in een tassenwinkel komt, weet je helemaal niet meer wat je kiezen moet, haha!!

    Heel veel plezier de laatste week op school en super veel succes met het begin van je stage!

    Veel liefs, mama XXX

  • 20 Januari 2014 - 15:32

    Ans Niels:

    Hoi
    Vandaag van je moeder de link gekregen, we gaan je volgen!
    Nog veel succes de laatste week en een hele fijne stage toegewenst.
    Groetjes, Toon en Ans

  • 20 Januari 2014 - 16:42

    Jan En Stella Roos:

    Hoi Moniek,
    Leuk om je op deze manier te volgen! Wij wensen je een prachtige tijd.Fijn dat je je weer beter voelt dan van de week.
    Lieve groet van Jan en Stella.

  • 21 Januari 2014 - 15:22

    Jose Rikers:

    Ola Moniek,
    leuk om je eerste ervaringen te lezen..
    Klinkt allemaal spannend maar ook heel verstandig. Goed bezig Moniek!
    Liefs Jose

  • 21 Januari 2014 - 16:15

    Omaatje:

    Lieve moniek

    Wat leuk dat ik jou nu op de computer even een berichtje kan sturen.

    Mamma is hier nu bij mij en heeft me uitgelegd hoe dit allemaal kan.

    Ook heb ik jouw briefje gelezen, en hoe je het daar allemaal meemaakt.
    Er zijn ook dingen waarvan je nog moet ondervinden hoe het allemaal werkt

    Maar ik denk dat het wel zal lukken,
    Ik wens jou nog een goede tijd toe en hoor dan nog wwel eens hoe het verder gaat

    Veel liefs vanuit dit kikkerland en tot tot
    Jouw omaatje

  • 23 Januari 2014 - 16:32

    Corry Treur:

    Hoi Moniek,
    Leuk om te lezen dat je het al zo naar je zin hebt, ik begreep dat je Desire al had ontmoet, heel leuk, nog bedankt voor het meenemen van de spulletjes.

    Geniet verder van het mooie Ecuador
    groet Corry

  • 24 Januari 2014 - 09:26

    Astrid:

    Hoi Moniek,

    Leuk om zo je verhaal en je avontuur te volgen. En nu op naar je stage. Heel veel succes en ik blijf je volgen.

    Geniet er in ieder geval ook van.

    Groetjes Astrid

  • 27 Januari 2014 - 21:04

    Anneke:

    Hoi Moniek
    Wat een ervaringen doe jij op zeg.
    Je schrijft ook heel gezellig we hopen nog veel van je te horen/lezen
    Hou je goed wij kijken uit naar de volgende mail
    Liefs van ons

    DICK EN ANNEKE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Quito!

Spaans cursus en stage lopen in Quito, Ecuador!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Nederland o Nederland

19 Mei 2014

Quilotoa

05 Mei 2014

Jungle

29 April 2014

Hola a todos

25 Februari 2014

Mindo, Baños en zo veel meer
Moniek

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 6034

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 13 Augustus 2014

Quito!

Landen bezocht: