Mindo, Baños en zo veel meer - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu Mindo, Baños en zo veel meer - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu

Mindo, Baños en zo veel meer

Blijf op de hoogte en volg Moniek

25 Februari 2014 | Ecuador, Quito

Daar stonden we dan, op een feest tussen allemaal beroemde ecuadorianen als enige twee europeese meiden!

Dat waren me toch een prachtige fotos van Baños he, bij mijn vorige blog?! Sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten, moest even wennen aan het fulltime werken maar toch leuke dingen willen blijven doen! Want leuk is het hier zeker, ik ben echt super blij dat ik mn draai hier heb heb gevonden. Kan me niet meer voorstellen dat ik tegen mn mams aan de telefoon heb gezegd dat ik het 6 weken ga geven en dat ik anders naar huis kom! Het is hier echt fantastisch! Werk is echt heel leuk, ik heb wel veel vage klussen waar ik even mee bezig ben, maar is aan de andere kant ook wel weer echt een uitdaging. Mn collegas zijn echt super, heb het maar getroffen dat ik bij Andean Travel Company werk! Ik werk midden in het uitgaansgebied La Mariscal en word bijna elke dag opgehaald uit mn werk door vrienden om wat leuks te gaan doen, koffie drinken op Plaza Foch, uiteten, of gewoon thuis te koken en gezellig te kletsen. Op woensdagen en vrijdagen gaat de Ecuadoriaanse jeugd echt helemaal los. Op woensdag is het ladiesnight in Quito, bij verschillende bars is het gratis drinken voor vrouwen van 9 tot 10. Op vrijdag beginnen ze als s middags rond een uur of 1 met feesten, als ik in mn pauze door La Mariscal loop komt er muziek uit elke club en staan overal al jongeren op straat.

Afgelopen zondag waren er verkiezingen in Quito en ze hebben hier een best bizarre regel rondom de verkiezingen: er mag geen alcohol worden gedronken. Dit geldt niet alleen voor de dag zelf, de regel ging afgelopen vrijdag al in en tot en met vandaag mag er niet gedronken worden. Wat hier precies de reden voor is, geen idee! Maar we hebben dus een heerlijk rustig weekend gehad en hebben eens even goed bijgeslapen. Dit ontspannen heb ik in Baños gedaan samen met Ashley, het meisje uit Breda dat ik hier de eerste week heb ontmoet! Zij is vrijwilligerswerk gaan doen op de Galapagos en is nu terug in Quito voor een weekje. Baños is echt een super plaatsje waar je vanalles kunt doen, heerlijke relaxen of juist super actief zijn. De schommel op de foto is ook in Baños, een schommel boven een super diepe afgrond! ​ Komend weekend is het carnaval en ik ga wéér naar Baños!! Carnaval schijnt erg leuk te zijn hier maar wij maken er sowieso wat leuks van want gaan met best een grote groep.

Vorige week zijn we met een paar ´huisgenootjes´ het weekend naar Mindo geweest, een plaatsje ongeveer 2 uur bij Quito vandaan. Ik woon in een hostel waar meerdere mensen voor langere tijd wonen, leuk om mensen voor langere tijd om je heen te hebben maar het is ook zeker leuk dat er backpackers komen en gaan. Ons hostel in Quito heet Casa bambu, ze hebben in 3 plaatsjes een hostel waaronder ook één in Mindo. Het hostel was ergens afgelegen, midden in de natuur en het was er prachtig! Er was een super grote tuin met een jacuzzi en zwembad en ontelbaar veel vlinders en kolibris. We hebben een vlindertuin bezocht, zijn heerlijk uiteten geweest en hebben uiteraard bij het zwembad gehangen!

Daar stonden we dan, op een feest tussen allemaal beroemde ecuadorianen als enige twee europeese meiden! -- Twee weken geleden ging ik met Johanna (duitse vriendin die hier ook al is sinds ik hier ben) koffie drinken op Plaza Foch. Er stond een jongen voor ons in de rij die zich al drie keer had omgedraaid, de vierde keer draait hij zich om en zegt hij: WOW YOU ARE TALL!! Haha en dat was het begin van onze vriendschap. We hebben samen met hem en een vriend van hem koffie zitten drinken en hij heeft ons toen uitgenodigd voor een feestje bij zijn neef, zijn neef heeft een muziekstudio en net een nieuwe single, het was een soort promotiefeestje. En ja hoor, een week later krijgen we een berichtje dat we om 19.00 klaar moesten staan want dan zouden we worden opgehaald! Aangekomen op het feestje was iedereen onwijs aardig en zoals het gebruiklijk is in Ecuador, geeft iedereen je een kus op de wang en maakt een praatje met je. Iedereen sprak perfect Engels, wat voor ons echt iets nieuws was aangezien het Engels vaak niet echt super is. De neef Pablo, artiestennaam is Pau Oliver, heeft 5 nummers gespeeld, waaronder zijn nieuwste hit Solo Aqui. Verder hebben we vooral kletspraatjes gemaakt met mensen en heerlijke cocktails gedronken. We hebben hier veel muziekanten ontmoet en een man die veel presenteert op tv waaronder het nieuws. Op een gegeven moment kwam er iemand binnen aan wie je gewoon zag dat hij beroemd was met z´n zonnebril op zijn neus en iedereen zei gedag tegen hem. Onze eerste indruk van hem was dat we hem een beetje te veel sterallures vonden hebben, maar toen we eenmaal aan hem voorgesteld waren bleek het een hartstikke leuke gast te zijn! Hij heeft de hoofdrol in de film: A tus Espaldas, het verhaal over een jongen die uit het zuiden van Quito komt (het armere gedeelte) en graag bij de mensen van het noorden wil horen. Het was echt een leuke ervaring om hier geweest te zijn, we hebben veel leuke mensen ontmoet en het is natuurlijk niet iets wat je elke dag meemaakt!

Ik zal proberen snel weer iets te schrijven, en vaker foto´s te uploaden! Ik heb ook een aantal foto´s op mijn Facebook en hier zal ik er ook meer gaan posten. Tot het volgende mail/whatsapp/bel/skype/blog contact! Heel veel liefs uit het mooie Ecuador

-- Foto's uploaden wil niet echt lukken, er staan er nu een paar op en ik ga opzoek naar een makkelijkere manier voor fotos :)

  • 25 Februari 2014 - 09:02

    Annelies:

    Hoi lief!

    Echt super dat je jezelf de kans hebt gegeven om te wennen. Stoer!
    En wat geweldig dat je het nu dan zo naar je zin hebt!
    We spreken elkaar snel weer!! XXX

  • 25 Februari 2014 - 22:09

    Petra:

    Hoi Moniek,
    Wat een leuk verslag om te lezen. Heerlijk dat jij het zo naar je zon hebt. Het klinkt allemaal
    heel relaxed. Leuke baan en gezellig uit gaan. Ook leuk dat je weer zoveel nieuwe mensen ontmoet. Leuk zo'n netwerk over de hele wereld.
    Geniet er lekker van en ik blij je blog graag volgen.
    Groetjes Petra

  • 26 Februari 2014 - 09:18

    Rob En Ans:

    Mooi verhaal; fijn dat het allemaal goed gaat. Jammer dat je daardoor zo weinig tijd over hebt om te schrijven ;-).
    Moniek, geniet van elk moment! xxx Rob en Ans



  • 26 Februari 2014 - 09:40

    Michael:

    Hey Mo,

    Klinkt erg leuk allemaal, gelukkig maar dat je het zo naar je zin hebt !!
    Leuk dat je ook altijd zo makkelijk vrienden maakt :)!

    Heel veel plezier gewenst en see you in Holland!


    Groetjes , dikke mik :P

  • 03 Maart 2014 - 11:26

    Jose:

    Ha Moniek, wat maak je toch veel mee kind, geweldig!!
    Als ik facebook had zou ik zeker die foto van jou op de schommel hebben geliked haha
    Veel succes en plezier, dikke knuffel ook van Lex.
    José

  • 05 Maart 2014 - 11:18

    Anneke /Dick:

    Hoi Moniek
    wat een mooi verhaal heb ik net gelezen, ik zou zo die kant uit willen als het niet verder dan zo,n 100 km.was haha
    Wat een prachtig land is dat zeg, geweldig ik begrijp dat de heimwee ver weg is hoor je geniet volop zo te zien en lezen
    De foto,S zijn ook mooi, eng hoor die schommel
    Van Dick ook de hart. Groeten
    Liefs van mij

    Anneke

  • 15 Maart 2014 - 17:49

    Oma Truus:

    Lieve Moniek

    Eindelijk een berichtje naar m"n stoere kleindochter>
    Van jouw moeder hoorde ik dat je gevallen bent en dat het nog niet veel beter gaat>
    Wat een pech Ik hoop dat je een goede behandeling kan krijgen en dat het goed kan
    genezen. De berichtjes die je al eerder stuurde die heb ik gelezen
    en ik vond dat je toen heel goed bezig was.

    Met Oma gaat het goed en ik mag nog alles eten van de dokter, ha ha
    Het is in ons land al aardig voorjaar de sneeuwklokjes in de tuin staan
    al in vollebloei. en de zon heeft al lekker geschenen

    Moniek ikwens je veel sterkte en ik laat nog wel eens wat van me horen>


  • 15 Maart 2014 - 17:49

    Oma Truus:

    Lieve Moniek

    Eindelijk een berichtje naar m"n stoere kleindochter>
    Van jouw moeder hoorde ik dat je gevallen bent en dat het nog niet veel beter gaat>
    Wat een pech Ik hoop dat je een goede behandeling kan krijgen en dat het goed kan
    genezen. De berichtjes die je al eerder stuurde die heb ik gelezen
    en ik vond dat je toen heel goed bezig was.

    Met Oma gaat het goed en ik mag nog alles eten van de dokter, ha ha
    Het is in ons land al aardig voorjaar de sneeuwklokjes in de tuin staan
    al in vollebloei. en de zon heeft al lekker geschenen

    Moniek ikwens je veel sterkte en ik laat nog wel eens wat van me horen>

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Quito!

Spaans cursus en stage lopen in Quito, Ecuador!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Nederland o Nederland

19 Mei 2014

Quilotoa

05 Mei 2014

Jungle

29 April 2014

Hola a todos

25 Februari 2014

Mindo, Baños en zo veel meer
Moniek

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 6031

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 13 Augustus 2014

Quito!

Landen bezocht: