Jungle - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu

Jungle

Blijf op de hoogte en volg Moniek

05 Mei 2014 | Ecuador, Cuyabeno

Het is toch zeker niet te geloven, een week later alweer een blog! Haha ik zal vaker een stukje schrijven om jullie op de hoogte te houden van hoe het hier is. Het is nu maandag ochtend 11.30 in Quito en over 2 uur heb ik Spaans les! Ik kan niet wachten om weer terug naar school te gaan, mijn Spaans is zeker veel vooruit gegaan de laatste tijd door het gewoon te proberen en gesprekken te hebben maar ik moet nog een heel eind voordat ik ‘vloeiend’ Spaans kan. Ik ga beginnen met groepslessen en later misschien nog privelessen, ik heb altijd een erg leuke tijd gehad tijdens de groepslessen toen ik hier net in Quito was en hoop dat ik nu weer net zulke leuke mensen zal gaan ontmoeten. Ik had niet gedacht dat ik Spaans leren leuk zou gaan vinden, ik heb altijd erg veel moeite met talen leren en na 100x hetzelfde gehoord te hebben zou ik alsnog vergeten hoe je dat zegt in een taal. Nu ik een groep vrienden om me heen heb waarmee ik mijn Spaans kan oefenen en met mensen op straat of in winkels gesprekken heb vind ik het echt leuk om het te leren! Natuurlijk ga ik niet echt vloeiend zijn als ik naar huis ga maar ik heb nog 3,5 maand hier in Ecuador dus zeker nog genoeg tijd om heel goed Spaans te leren!

Spinnen, roze dolfijnen, overal apen, piranha’s, papegaaien en zó veel meer..

De jungle was echt een fantastische ervaring. Vooraf zeiden vrienden dat ze wel eens wilden weten hoe wij het zouden gaan hebben hier, ze dachten niet dat we ‘outdoorsy’ genoeg waren. We hebben het echt heel leuk gehad, gave dingen gezien, we hadden een hele leuke groep mensen en de mensen die daar werkten waren ook fantastisch! Om bij Nicky Lodge, de lodge waar we verbleven, te komen moesten we eerst vanuit Quito 7 uur met de bus naar een plaatsje vanwaar we werden opgehaald. Vanuit hier was het nog ruim 2,5 uur met een klein busje en dan ben je er nog niet.. het was zo diep in de Amazone dat we daarna nog 3 uur per kano verder moesten om bij de lodge te komen. We hebben nachtwandelingen gemaakt, gingen elke morgen voor het ontbijt (om 6 uur) met de kano een stukje varen om de dieren wakker te zien worden en om zoveel mogelijk verschillende dieren te zien. Hierna gingen we ontbijten en begon de dag. Helaas heb ik meteen de eerste avond al iets verkeerds gegeten of iets dergelijks want ik lag de volgende dag de hele dag ziek op bed. In de Amazone staan uiteraard geen ziekenhuizen, wat als gevolg heeft dat er Chamannen zijn. Dit zijn dokters die alleen natuurlijke producten gebruiken om je beter te maken. Was dat even handig! Een van de jongens die in de lodge werkt is zo’n chaman en heeft ’s avonds een thee gemaakt, een half uur later voelde ik me al meteen stukken beter en de volgende ochtend had ik nergens meer last van. Het was me dan wel een super vieze thee (als je het thee kan noemen) maar gelukkig kon ik de dag daarna gewoon weer meedoen met alle activiteiten. We zijn naar een familie geweest die bananen, cacao, koffie bonen en yucca groeiden en we hebben hier ons eigen yucca brood gemaakt voor de lunch. Verder hebben we veel wandelingen gemaakt, heeeel veel in de kano gezeten, gezwommen in de rivier, in dezelfde rivier op piranha’s gevist en heel veel gelachen.

Over 1,5 maand ga ik al naar Peru en voor die tijd wil ik zeker nog het een en ander zien in Ecuador, het is zo’n mooi land en ik wil er zo veel mogelijk van zien! Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn plannen en avonturen!

Heel veel liefs

  • 05 Mei 2014 - 20:49

    Rob En Ans:

    Het is inderdaad niet te geloven. Fantastisch Moniek, zo kennen we je weer. Fijn dat je nu weer kunt genieten. Leuk dat je op natuurlijke wijze geholpen bent, weer een ervaring rijker.
    Hier ook alles goed. Wij gaan gauw een weekje naar Griekenland, hebben we ook zin in.

    Alle goeds!
    Kus Rob en Ans

  • 05 Mei 2014 - 21:18

    Sophia:

    Hoi Moniek!

    Wat een prachtige ervaring doe je op en dan gaat je Spaans ook nog met sprongen vooruit. Dank je wel voor je blog, ik vind het ontzettend leuk om over je schouder mee te kijken naar wat je allemaal ziet en meemaakt. Was heeeeel graag mee gegaan de jungle in!

    Maak er nog een paar mooie maanden van!

    Sophia
    (Collega van je moeder)

  • 05 Mei 2014 - 21:20

    Petra:

    Hoi hoi,
    Wat een leuk verhaal om te lezen.
    Jij bent daar heerlijk aan het genieten en je steekt er nog veel van op ook.
    Dat zijn de leuke en mooie dingen van het leven.
    Leuk dat verhaal van de. Chamannen en ook je ervaring daarmee.
    Ik geloof altijd in die dingen. Het is niet zo Nederlands maar dat komt natuurlijk omdat hier de meeste mensen niet zo bij de natuur leven.
    Fijn dat je Spaans zo vooruit gaat.
    Geniet maar lekker van al die mooie ervaringen.
    Xx Petra

  • 05 Mei 2014 - 21:51

    Stella Roos:

    Hoi Moniek,
    Bedankt voor je leuke verslag! Wat fijn dat je veel leuke dingen meemaakt en dat je er zo van geniet! Succes hoor met je Spaanse les.
    Lieve groet, ook van Jan, Stella.

  • 05 Mei 2014 - 21:51

    Stella Roos:

    Hoi Moniek,
    Bedankt voor je leuke verslag! Wat fijn dat je veel leuke dingen meemaakt en dat je er zo van geniet! Succes hoor met je Spaanse les.
    Lieve groet, ook van Jan, Stella.

  • 05 Mei 2014 - 22:44

    Annelies:

    Hoi lief!
    Dank je wel voor je verslag! :)
    Wat een verhaal! Super dat je dit meemaakt! En wat een geluk dat je bent opgeknapt van die 'thee', kon je de andere dagen lekker mee de jungle in.
    De Amazone staat ook op ons programma, maar ik ga er toch niet echt vanuit dat ik ga zwemmen in het zelfde water waar er op piranha's wordt gevist, :)
    Heel veel succes op school weer! Dikke kus van mama. XXX

  • 07 Mei 2014 - 10:58

    Harry:

    He Mo,

    Echt leuk je ervaring in de jungle, en wat fijn dat de thee goed werkte.
    Ik kijk er echt al naar uit naar onze trip. Heb er echt zin in.
    Fijn dat je Spaanse les weer bent gaan volgen en dat wordt voor ons wel makkelijk met zo'n tolk haha.
    Geniet van alle leuke ervaringen en we horen gauw weer van je.

    Dikke kus je papsie

  • 12 Mei 2014 - 21:04

    Jose Rikers:

    heee Moniek, wat leuk dat je weer wat laat weten! Ik let even niet op en er staan ineens 2 reisverslagen. Je bent weer leuk bezig lees ik. Je vader en moeder houden ons natuurlijk ook op de hoogte. Ik ben heel blij voor jou ( en ook voor je ouders) dat het weer goed met je gaat. Geniet van al je avonturen. Lieve groet José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuyabeno

Quito!

Spaans cursus en stage lopen in Quito, Ecuador!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Nederland o Nederland

19 Mei 2014

Quilotoa

05 Mei 2014

Jungle

29 April 2014

Hola a todos

25 Februari 2014

Mindo, Baños en zo veel meer
Moniek

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 6046

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 13 Augustus 2014

Quito!

Landen bezocht: