Quilotoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu Quilotoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu

Quilotoa

Blijf op de hoogte en volg Moniek

19 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Buenas noches,

Ik zit hier nu op mijn dakterrasje mijn blog te schrijven. Helaas wel met een dikke trui en een sjaal want hier is het niet zo lekker warm als in Nederland. Gelukkig wel met een heerlijk uitzicht! Afgelopen week heb ik weer Spaanse lessen gehad, deze week samen met een vriendin die in het begin ook bij mij op school heeft gezeten. Ik wilde graag weer wat nuttigs gaan doen, en vanaf morgen gaat dit ook echt gebeuren!

Ik ga morgen langs bij een foundation waar een vriendin werkt en ik ga daar vanaf morgen ook beginnen. Ik heb haar al veel erover gesproken en ze heeft me echt overtuigd dat ik dit wil gaan doen, het is echt iets wat ik fantastisch vind en kijk er echt heel erg naar uit. Ik ga werken voor CENIT, El Centro de la Niña Trabajadora (centrum voor werkende meisjes). Het is een organisatie die werkende kinderen (vooral meisjes) en hun families helpt om de armoede te overkomen en om de kwaliteit van hun leven beter te maken door recreatie, medische zorg, sociale projecten, psychologische hulp en educatie. (http://cenitecuador.org/about-cenit/ ). Een van de projecten(NADENA) is dat ze de moeders van deze meisjes leren om producten te recycelen om hiervan sieraden en tassen te maken zodat ze met niets toch iets kunnen maken om te verkopen en zo geld kunnen verdienen. Ik ga hiervoor de marketing en sales doen en hiernaast ook vrijwilligers voor volgend jaar proberen te regelen (iemand geïnteresseerd?).

Vorige week zaterdag ben ik naar Quilotoa geweest, een meer in een vulkaan. Hier kun je een fantastische wandeling naar beneden maken naar het ‘strandje’ beneden. Beneden zijn we gaan kanoen op het meer en lekker even zitten genieten van het uitzicht. De weg naar boven was iets minder grappig aangezien het zo’n twee uur is en het begon super hard te regenen toen we besloten om weer naar boven te gaan. Daarna was het natuurlijk wel dubbel zo lekker om eenmaal weer boven een kopje thee te drinken om op te warmen. Op de terugweg heb ik ook mijn eerste keer in Ecuador auto gereden, valt me nog mee dat we nog leven, het verkeer is hier echt een gekkenhuis! Maaaar gelukkig is alles goed gegaan.

Morgen ga ik dus langs bij de foundation en daarna weer naar school. Ik hoef gelukkig niet elke dag naar de foundation toe want dat is zo’n 1,5 uur reizen (jaja Quito is echt heel groot). Mijn ‘kantoor’ gaat bij onze favoriete koffietent zijn op het plein in het centrum, het meerendeel van wat ik moet doen is via internet en in het centrum van Quito.

Komend weekend zijn we van plan om weer eens lekker een weekendje weg te gaan, ik weet nog niet precies waar en wat maar ik zal snel daarna weer een verslag schrijven over waar ik geweest ben. Ik ga nu lekker slapen want het is verschrikkelijk koud hier op het dakterras. Slaap lekker en tot snel

Veel liefs

  • 19 Mei 2014 - 09:06

    Annelies:

    Hoi lief!
    Superleuk om weer een verslag te lezen. Heel veel succes in je nieuwe 'job'! Hou ons op de hoogte!
    Ik heb de website van CENIT gezien, mooi werk! (en we zullen wel met heel veel tassen en sieraden weer naar Nederland afreizen, :) )



  • 19 Mei 2014 - 09:08

    Ans En Rob:

    Vanaf het vliegveld van Zakyntos stuur ik je berichtje. Je bent goed en leuk bezig zo te lezen; ben erg benieuwd hoe je nieuwe project gaat verlopen. Wij hebben lekker 10 dagen in Griekenland doorgebracht en zitten nu te wachten tot we weer huiswaarts mogen. Een goede tijd in quito. Kus!

  • 19 Mei 2014 - 10:53

    Nol:

    Hi Moniek,

    Klinkt super! Veel plezier met deze nieuwe uitdaging.
    Zit hier in t zonnetje te denken dat nl nog niet zo slecht is ;)
    Ben je al met de teleferico naar boven gegaan?
    Weet je al dat Manon zwanger is en half oktober moede wordt en wij dus opa en oma?
    Afgelopen weekend de auto van je vader geleend om Manon weg te brengen voor een weekendje paardrijden.
    Kim gaat samenwonen met Jurre. Dus gaat allemaal super hier.

    Gr. Nol en patricia.

  • 19 Mei 2014 - 11:39

    Stella Roos:

    Hoi Moniek,
    Bedankt voor je leuke verslag! Wat leuk dat je zo'n mooi project hebt gevonden om bij te werken. Als pa en ma mooie dingen mee terug nemen van hun reis, kunnen wij bij hen wel wat moois kopen, denk ik.
    Veel succes hoor en de groeten van Jan en Stella.

  • 19 Mei 2014 - 22:25

    Sophia Schuur:

    Hi Moniek! Wereldreiziger waarmee het uiteindelijk wel goed komt :-)

    Als jij nou vanuit die marketing en sales functie een website gaat/laat bouwen, waarop al die moeders hun spulletjes kunnen verkopen, dan zal ik elk kadootje dat ik dit jaar mag gaan kopen, op die website bestellen. We zullen die moeders en meiden vanuit holland eens even flink vooruit helpen :-)

  • 20 Mei 2014 - 06:45

    Petra Van Der Hiel:

    Ha die Moniek,
    Dat klinkt allemaal weer goed. Wat beleef je toch veel. Zo goed om dat op de schrijven en ons mee te laten genieten. Altijd weer nieuwe uitdagingen in die verre landen. En er valt zoveel moois te zien op de wereld. Leuk dat je nu weer ergens anders kan gaan werken. En ook eigenlijk voor een heel goed doel. Heel goed!
    Dat had ik al die jaren geleden toch ook niet kunnen denken dat ik mijn kleutertje nog eens een berichtje zou sturen op haar stage.
    Pieter is klaar met zijn studie. Volgende week maandag heeft hij zijn verdediging van zijn scriptie. Allemaal leuk en spannend. Zelf werk ik dit schooljaar nog voor de klas maar volgend jaar heb ik zelf geen groep meer maar doe ik ondersteunende activiteiten op school. Eigenlijk best lekker om het zo een beetje af te bouwen.
    Lieve moniek jij heel veel succes en ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Liefs en groetjes Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Quito!

Spaans cursus en stage lopen in Quito, Ecuador!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Nederland o Nederland

19 Mei 2014

Quilotoa

05 Mei 2014

Jungle

29 April 2014

Hola a todos

25 Februari 2014

Mindo, Baños en zo veel meer
Moniek

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 6044

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 13 Augustus 2014

Quito!

Landen bezocht: