Nederland o Nederland - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu Nederland o Nederland - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Moniek Labes - WaarBenJij.nu

Nederland o Nederland

Blijf op de hoogte en volg Moniek

15 Juni 2014 | Ecuador, Quito

Nederland o Nederland, wat was dat toch geweldig! We hebben de wedstrijd in een Belgische kroeg gekeken met heel veel Nederlanders. Toch een lekker sfeertje, zo ver van huis maar toch zo dichtbij. Het is geweldig hier met het WK, we hebben hier een vriendengroep met zó veel nationaliteiten dat het echt fantastisch is om samen de wedstrijden te kijken! Bij elke overwinning merk je opeens hoeveel mensen er eigenlijk uit dat land in Quito wonen, want dan is het een groot feest in het centrum. Kan niet wachten wat het zal brengen als Ecuador morgen van Zwitserland wint (laten we hopen op winst).

Ik ben nu een aantal weken bezig met mijn vrijwilligerswerk en het is echt fantastisch! Ik heb het erg naar mn zin op de foundation, de mensen zijn stuk voor stuk fantastisch en het werk is echt uitdagend en heel interessant. We hebben elke maandag een vergadering met alle vrijwilligers en daarna doe ik administratief werk, merendeel financiën. Verder moeten we regelmatig langs bij winkels hier in Quito om te kijken of ze nieuwe voorraad nodig hebben of om te kijken of ze überhaupt onze producten willen verkopen. Ook hebben we elke dinsdag avond een pubquiz in een Ierse pub om geld in te zamelen voor verschillende projecten binnen de foundation. Daarnaast ben ik veel bezig met emails versturen en telefonisch contact hebben met bedrijven in Europa, om te vragen of ze eventueel onze producten willen verkopen, maar ook om nieuwe vrijwilligers te regelen.

Vrijdag middag rond 3 uur kom ik aan in Cuzco! Ik kan echt niet wachten om 8 dagen naar Peru te gaan om een vriendin op te zoeken. We hebben nog niet precies bedacht wat we gaan doen maar dat moet zeker helemaal goed komen aangezien zij er natuurlijk al langere tijd zit en de leukste plekken in en rond Cuzco kent. Als ik terug kom uit Peru, komen 3,5 week later mijn ouders al aan in Quito!! Gaat echt geweldig worden om ze dit land, deze cultuur en mijn leven hier te kunnen laten zien. Op het moment staan alleen de Galapagos eilanden vast op de planning, van 3 tot 8 augustus gaan we heerlijk genieten op deze eilanden. Verder heb ik al aardig wat ideeën maar het lastige is dat ik steeds maar gave verhalen blijf horen over plekken die echt de moeite waard zijn om te bezoeken dus dat wordt kiezen. In ieder geval kijk ik er erg naar uit dat ze hierheen komen!

Het einde van mijn tijd hier begint echt al dichterbij te komen, ookal heb ik nog 2 maanden, deze tijd zal zó voorbij vliegen aangezien er nog zoveel op de planning staat! Ik ga het heel lastig vinden om hier weer weg te gaan, Ecuador is echt een land om van te gaan houden als je hier een tijdje zit.. het heeft echt alles: strand, bergen, jungle, galapagos eilanden, interessante steden, bijzondere cultuur, fantastische mensen en zo veel meer. Maar aan de andere kant gaat het natuurlijk ook fantastisch zijn om iedereen weer te zien in Nederland!!

Ik wens jullie allemaal veel kijkplezier met het WK en ik laat snel weer iets horen!!

Saludos y un abrazo

  • 15 Juni 2014 - 10:00

    Rob En Ans:

    Top om te lezen weer en bedankt voor je appje. Het was gezellig bij de Jersey Boyk, ook al was het de tweede keer. Hoe kan het ook anders met jouw familie erbij ;-).

    Leuke tijd nog. XXX

  • 15 Juni 2014 - 12:57

    Petra:

    Ha die Moniek,
    Wat leuk om je verslag weer te lezen. Wat maak je leuke dingen mee. Gezellig zo samen naar het voetbal kijken. Heerlijk dat iedereen zo enthousiast is. Dat begint hier nu ook te komen!!
    Volgende week lekker naar Peru. Ook weer heerlijk om dat te doen.
    Wat zal het leuk zijn om straks je ouders heel veel mooie en leuke dingen te laten zien.
    Heel veel plezier en liefs Petra

  • 15 Juni 2014 - 21:56

    Annelies:

    Hoi lief!
    Wat super om weer een bericht van je te lezen! En wat kijken wij ook naar de reis uit, ik ben aan het aftellen hoor, moet nog 5 weken werken :)
    Veel voetbalplezier voor jullie ook, ik hoor net dat Ecuador verloren heeft, jammer!
    Dikke kus
    XXX


  • 15 Juni 2014 - 22:12

    Harry:

    Aftellen is begonnen nog 37 dagen te gaan

  • 16 Juni 2014 - 01:52

    Sylvia Bierwolf:

    Hi Moniek, het is altijd leuk om je verhalen te lezen. Super leuk dat je ouders binnenkort naar je toekomen en jullie er samen een mooie vakantie van maken.Geniet er met volle teugen van de nog komende 2 maanden! !! Groetjes en kusjes van je ex-tante en Lisa en Beau.

  • 16 Juni 2014 - 15:45

    Oma Truus:

    Wat een mooi verslag kregen wij weer van jou. Je hebt het nog goed naar je zin en nu nog maar even
    genieten want het is zo weer over, en dan met jou ouders de terugreis. Zij hebben er heel veel zin in.
    Ik ben ook weer blij als je weer terug bent. \\\\\\en veel te vertellen heeft
    Vorig weekend was ik in Engeland met Peter.
    Het was heel gezellig bij Mayke.
    Ik ga je weer groeten dus tot de volgende keer Liefs van Oma.....................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Quito!

Spaans cursus en stage lopen in Quito, Ecuador!

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Nederland o Nederland

19 Mei 2014

Quilotoa

05 Mei 2014

Jungle

29 April 2014

Hola a todos

25 Februari 2014

Mindo, Baños en zo veel meer
Moniek

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1612
Totaal aantal bezoekers 6045

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 13 Augustus 2014

Quito!

Landen bezocht: